Desktop verzija


03.12.2019 u 10:54
REZULTATI PISA ISTRAŽIVANJA Hrvatska zauzela 27. mjesto, učenici ostvarili ispodprosječne rezultate
REZULTATI PISA ISTRAŽIVANJA Hrvatska zauzela 27. mjesto, učenici ostvarili ispodprosječne rezultate

Danas u devet sati počela je konferencija za medije povodom službene objave rezultata OECD-ovog istraživanja PISA 2018. Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak prva je izašla pred novinare kako bi kratko predstavila rezultate istraživanja provedenih u proljeće 2018. godine. Vijesti, očekivano, nisu dobre. Hrvatska se nalazi na 27. mjestu od 77 država, donosi Telegram.hr.

„Što se tiče čitalačke i matematičke pismenosti, naš trend je stabilan, što samo po sebi nije dobra stvar. Nema značajnijeg pomaka od 2006. godine. Po prirodoslovnoj pismenosti smo nažalost pali. Po čitalačkoj pismenosti smo 29., po matematičkoj 40., a po prirodoslovnoj smo na 36. mjestu”, kazala je ministrica.

„Ono što ovi rezultati pokazuju jest da je reforma sustava bila itekako potrebna i nužna. Uvijek je loša vijest da stagniramo, kao u čitalačkoj i matematičkoj pismenosti, a u prirodoslovnoj čak nazadujemo. Druga važna stvar jest da smo u matematičkoj i prirodoslovnoj pismenosti zauzeli tek 36, odnosno 40. mjesto, što pokazuje da koliko je važan naglasaka na STEAM koji je zastupljen u reformi. Treća stvar koju bih istaknula jest da je ovo je važna referentna točka za praćenje napretka, i ja sam sigurna da će je svi za to iskoristiti”, kazala je Divjak.

U Europi su najbolji prosječni rezultat postigli učenici iz Estonije, 523 boda. Slijede Finska s 520 i Irska s 518 bodova. Prosječni rezultat Hrvatske nije značajno različit od onoga u 11 drugih europskih zemalja, a među njima su Nizozemska, Italija, Austrija i Švicarska. U razdoblju od 12 godina, od istraživanja PISA 2006, nije uočen značajan pomak u postignućima hrvatskih učenika u čitalačkoj pismenosti, navodi se u priopćenju ministarstva. Od naših susjeda najbolja je Slovenija, koja se nalazi na 21. mjestu.

U području matematičke pismenosti najbolji rezultat ostvarili su mali Kinezi iz pokrajina Peking, Šangaj, Jiangsu i Zhejiang, koji su postigli prosjek od 591 boda.Hrvatska je ponovo ostvarila ispodprosječan rezultat, osvojivši 464 boda, što je smiješta na 40. mjesto u ukupnom poretku od 78 zemalja u kojima je testirana matematička pismenost učenika. U Europi su najbolje rezultate osvarili učenici iz Estonije, 523 boda, Nizozemske s 519 bodova, te Poljske s 516 bodova. Kao i u istraživanju čitalačke pismenosti, kod hrvatskih učenika nema značajnog pozitivnog ili negativnog trenda u odnosu na istraživanje iz 2006. godine.

Cijeli članak pročitajte ovdje


dubrovniknet team/Ivor: Telegram.hr